سالن زیبایی مژه

قویترین مرکز آرایشی در تهران

قویترین مرکز آرایشی در تهران

رنگ و مش چیست؟

سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۵ ب.ظ

رنگ و مش چیست؟

 

به طور معمول مش‌هایی که به وسیله کلاه انجام می‌شوند پخش‌تر و مش‌های به وسیله فویل منظم‌تر و نمایان‌تر است. البته این ‌روزها مش با فویل طرفداران بیشتری دارد چون درد، سختی و ناراحتی کمتری ایجاد می‌‌کند. همچنین آرایشگر نیز می‌‌تواند خط‌های مناسب‌تر، دقیق‌تر و قابل‌کنترل شده‌تری را روی مو انتخاب کند. در روش فویل، آرایشگر تکه‌های روشن را به دلخواه خودش و طبق سلیقه فرد انتخاب می‌‌کند ولی با کلاه نمی‌‌توان چنین کرد. البته باید گفت برای موهای خیلی کوتاه هنوز روش کلاه بهترین روش است.

 

انواع لایت‌ها چه تفاوتی با هم دارند؟

 

های‌لایت: در این روش تکه‌های مو را با کلاه مش یا فویل با رنگ تا ۳درجه یا با دکلره برای داشتن رنگ‌های خاص (قرمز، مسی، دودی،…) روشن می‌کنند.

 

لولایت: این کار عکس‌ های‌لایت بوده و در موهای بلوند تکه‌هایی را با رنگ (شماره ۳یا۴) تیره می‌کنند. در این روش مو باید ۱سانت رشد ریشه داشته باشد و در آن رنگ‌های گرم مثل طلایی یا شکلاتی استفاده می‌شود.

 

سان‌لایت: همان‌طور که می‌بینید این اصطلاح به بلوند کردن (دکلره کردن) بیضی بالای سر (از رستنگاه تا تاج سر) که پهنای آن بسته به سلیقه خاص شخص است، گفته می‌شود.

 

مون‌لایت: این کار عکس سان‌لایت است و تکه زیری مو بلوند شده و بیضی بالای سر تیره می‌شود.

 

هاف‌لایت: روشی پرطرفدار است که نوک موها را به شکل‌های مختلف (ردیفی، یکی در میان مثل مش) از ۳ تا ۱۰ سانت بلوند یا رنگ‌های فا نتزی در می‌آورند.

 

مووی‌لایت: یک روش بسیار فانتزی است که مستطیل بالای سر را جدا کرده و دکلره می‌کنیم. سپس به ۳ تا ۷ قسمت افقی تقسیم کرده و توسط رنگ‌های فانتزی هر تکه را جداگانه رنگ کرده و می‌شوییم که به شکل رنگین‌کمانی روی موها قرار می‌گیرد.

 

اگر در رنگ‌کردن تنبل‌ هستید

اگر به دنبال یک تغییر قابل ملاحظه در موهایتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما های‌لایت را تجربه کنید. های‌لایت موها در سراسر سر پخش شده‌ و به همین دلیل ریشه‌های تازه رشد کرده چندان آشکار نمی‌شوند و برای کسانی که می‌خواهند هر 3 ماه یک‌بار موهایشان را رنگ کنند ایده‌آل است، البته یادآور می‌شویم در این حالت باید های‌لایت روی رنگ طبیعی موهای خودتان باشد.

 

اکسیدان‌ها چه تفاوتی با هم دارند؟

 

اکسیدان که به عنوان تسریع‌کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به‌کار می‌رود، باتوجه به نتایج مورد دلخواه شما و همچنین با تمایلات سازندگان رنگ‌ها تعیین می‌شود.

 

  اکسیدان  vol10: رنگ را فقط به طور جزئی باز می‌کند.

  اکسیدان vol20 : قدرت بازکنندگی و روشن‌کنندگی بالا روی موهای سفید را دارد.

  اکسیدان vol30 : قدرت روشن‌کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد.

در هر دو صورت چه هایلایت چه لولایت، گاهی مجبور هستید رنگ زمینه موهای خود را تغییر دهید. بیشترین تفاوت در درخشش و کیفیت رنگ به کار برده شده توسط آرایشگرتان است به همین دلیل شاید اولین قدم انتخاب آرایشگاهی خوب برای انجام هایلایت یا لولایت باشد.

هنگامی که موی خود را هایلایت می‌کنید، آرایشگر موی شما را حداقل دو درجه روشن‌تر از رنگ زمینه آن می‌کند همچنین بسیار رایج است که در هایلایت از پودر یا خمیر دکلره استفاده شود. در صورتیکه برای انجام لولایت او می‌بایست رشته‌هایی از موهای شما را تقریباً دو درجه تیره تر از رنگ زمینه رنگ کند و معمولاً ، از بلیچ استفاده نمی‌شود.

این را در ذهن داشته باشید که حتماً برای انتخاب رنگ هایلایت یا لولایت ملاک رنگ زمینه موی رنگ شده یا طبیعی شماست. رنگ مورد علاقه شما که به دوستتان می‌آید ممکن است برای شما بهترین انتخاب نباشد. افراد سبزه بیشتر هایلایت را می‌پسندند. اگر موهای بسیار تیره دارید و نمی‌خواهید از مواد دکلره استفاده کنید می‌توانید از آرایشگر خود بخواهید که رنگ‌هایی را به شما پیشنهاد کند که موهای شما را تنها دو درجه روشن تر می‌کند مثل مسی.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی